Ale čosi sa zmenilo. Už dlhšie mám pocit, že odkedy je šéfom TA3-ky Gučík, akoby ich obraz naberal krivé línie. Zvlášť to sledujem teraz, v období týchto volieb. Najnovšie ma až zarazila neobjektívne zostrihaná upútavka na Voľby 2012. V telke som ju videla už skutočne veľa krát. Započúvala som sa do slov jednotlivých „politikov“, vnímala som celý šot ako celok bez rozdielu. Bez ohľadu na to, kto mi je alebo nie je „blízky“. Nadobúdala som však stále silnejší pocit o tom, ako tendenčne je zostrihaný. Možno to bol aj zámer. Dala som si námahu a pripájam presný text tohto šotu :
Ty by si mal ist prvý, ty debil. A prosím vás pekne sa tu nerozčulujte, lebo ja si naozaj stojím, že ten človek je debil.
To vážne ma idete vťahovať do týchto gorilích hier?
Čistému je všetko čisté … to je taká biblická zásada. Ja som nevidel v tom pozvaní od pani Radičovej nič zlého.
Tento biely tím mladých ľudí chce ísť po celom Slovensku ponúknuť cestu pre krajinu… (odseknutý vo vete…)
(…na Figeľa v sekunde nadväzuje Robo) …neťahajte prosím SMER – Sociálnu demokraciu do kauzy, ktorá je spojená s druhou Dzurindovou vládou.
Niekoľkokrát som sa s pánom Kočnerom stretol, pretože bol pre mňa jedným zo zdrojov informácií z prostredia politiky.
Údajný princíp podprahového ovplyvňovania
-
nevedomé a manipulatívne zneužívanie vplyvu podprahových signálov na ľudskú psychiku zo strany iných
-
pozitívne (tiež nevedomé) ovplyvňovanie ľudskej psychiky zo strany iných
-
k dobrovoľnému a vedomému preprogramovávaniu tých častí svojej vlastnej mysle, ktorú inak nedokážeme podľa svojich predstáv ovplyvňovať
Odhalené podprahové manipulácie, týkajúce sa aj politiky :
-
Problematike sa rozporuplne venoval aj americký špecialista na reklamu James Vicary. Ten v roku 1957 oznámil , že prostredníctvom prístroja nazvaného tachioskop do projekcie filmu umiestnil zábery s nápismi „pi Coca-colu“ a „jedz popcorn“, a poukazoval na to, že sa zvýšil predaj týchto výrobkov. Neskôr, v roku 1962 Vicary svoje pôvodné tvrdenie o vkladaní motivačných záberov vyvrátil a priznal, že to bol len marketingový ťah. Taký istý experiment prevedený Henrym Linkom nepreukázal žiadny nárast predaja Coca-coly či popcornu. V dôsledku prvého experimentu ale vznikla široká diskusia o problematike podprahových signálov. Jeden z článkov z Saturday Review, autorom ktorého bol Norman Cousins, položil napr. spoločnosti otázku: „Ak týmto spôsobom je možné predať popcorn, potom je rovnakým spôsobom možné predať aj politikov a všetko ostatné?
-
V roku 1988 spôsobil pre odhalené využitie podprahového vnímania volebný škandál mediálny odborník Jean Montaldo, keď sa zistilo, že opakovane umiestnil do vysielania kanálu Anténne 2 podprahový snímok vtedajšieho prezidenta Mitteranda. I keď tieto praktiky odhalené boli a producent sa musel ospravedlniť, Mitterand voľby vyhral.
-
Podprahové vnímanie bolo preukázané v roku 2000, keď dvaja americkí senátori požiadali o prešetrenie spotov republikánskej strany, ktoré boli vysielané počas prezidentskej kampane. Zistilo sa, že v spotoch boli v určitých intervaloch volebné heslá prekrývané nepostrehnuteľnými nápismi RATS (Potkany) či BUREAUCRATS DECIDE! (Úradníci rozhodujú!).
-
Odhalením pokusu o nevedomú manipuláciu vyvolala škandál televízna stanica ATN, ktorá sa v roku 2000 snažila zvýšiť sledovanosť svojich programov podprahovým príkazom: Seď a dívaj sa!
Čo čakáš od poplatných médií. ...
To máte plnú pravdu. Pýtajme sa ...
Nezabudla. V spominanom šote na TA3 ...
pisateľ článku zabudol na Bugára! ...
Keď niekto nemá svoj názor je to ...
Celá debata | RSS tejto debaty