Založ si blog

Som zbytočná teraz asi. . .

Zvažovala som rozhovor, ale nakoniec som sa rozhodla napísať ti list…

Som smutná. A celý včerajší večer, noc a dnešný deň aj vnútorne napätá. Najprv som sa nevedela dočkať, kedy konečne prídeš domov. Keď si povedala, že pôjdeš posledným autobusom o 22:58, upokojilo ma to trochu. Ale neprestala som sledovať hodinky a myslela na to, aby si ten autobus nezmeškala.

Potom si mi zavolala asi o 22:48, že ešte ostávaš, že je fajn. Vravela si, že prídeš taxíkom. A ak ma pamäť neklame, vravela si, že ostaneš do polnoci.

Napísala som ti pár esemesiek o jazde taxíkom… pre istotu. Ešte si sama taxíkom nikdy nešla, pokiaľ viem.

 

Prešla polnoc, prešla dalšia polhodina. A nič. Opäť som ti zavolala, mohlo byť asi 00:50. Ubezpečovala si ma, že je všetko OK, nech sa neobávam. Nevedela som, kde si… s kým… čo tam robíte… predstavovala som si ťa ako ideš domov sama, v taxíku, s cudzím chlapom.

Išla som spať niečo po jednej po polnoci. Nedokázala som sa upokojiť a nemyslieť na to, že stále nie si doma. Asi ma adrenalín držal v bdelom stave. Tvojmu ocovi som vravela, že ráno sa ťa nebudem na nič pýtať. Chcem počkať, čo nám ty sama porozprávaš. Doteraz sme sa vždy museli vypytovať a šlo to z teba ako „z chlpatej deky“.

Ani neviem ako a kedy, nakoniec som predsa zaspala. Prebralo ma svetlo z chodby. Pozrela som na hodinky, bolo 02:44. Keď som zavrela oči, zaspala som v okamihu.

 

Ráno bolo krásne. Slnko presvitalo cez roletu a ťahalo ma z postele. Ty si spala ďalej. Nechala som ťa. Prišla si k nám asi o pol jedenástej, už oblečená a najedená. Sadla si si a mlčala.

Pozdravili sme sa a ty nič. Mlčala si a sedela. Vydržala si možno 10 minút keď si sa zrazu dvihla a odišla. K počítaču. Na Facebook. Sedela si tam dlho. Keď to bolo na môj vkus už veľmi dlho, šla som za tebou. Nevydržala som to. Dopadlo to presne tak, ako som nechcela. Pochytili sme sa. A nič som sa nedozvedela.

Odišla som nasratá, poplakala som si.

Teraz mlčíme. Ťažko povedať, ako dlho to bude trvať…

Nepokúšaj sa ma presvedčiť, aby som sa nebála. Nepresvedčíš ma. Mám ťa príliš rada na to, aby si mi bola ľahostajná. Možno je na škodu, že si jedináčik. Možno teraz chápem intenzívnejšie, čo prežívala moja mama, keď sa ma nevedela dočkať. A vtedy neboli mobily. Ona musela jednoducho počkať, kým sa sama vrátim. Možno bola statočnejšia. A určite to boli trochu iné časy…

Pre mamu je spočiatku ťažké zmieriť sa s tým, že jej dieťa už nie je dieťa.

Keď strácam prehľad o ľudoch v tvojom okolí, keď nemám už dosah na tvoje rozhodnutia a moje želania už nie sú tie naj…správnejšie.

 

Musím sa naučiť, že moje dieťa je už dospelé. Zdá sa však, že je to oveľa ťažšie, ako bolo vypiplávať to malinké bábätko, od perinky až do dospelosti.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Nedokončená

02.12.2020

Len chvíľu som s tebou a celá z teba nežniem. plačem a ľúbim. Blúdim, keď ťa neviem nájsť, strácam sa, keď prestáva tvoj hlas priasť. Na koľko týždňov mám ťa ešte? Nie som žiadny veštec som iba Žena. Potichu zaľúbená. Tak potichu až mi duša kričí bez zjavných vonkajších príčin. Bez spoločnej adresy sme, bez bozku z lásky a rannej kávy čo všetko spraví. [...]

Poviem to trochu inak

21.04.2020

Aj keď nás po tejto zemi veľa nekráča, je nás na Slovensku len niečo málo cez päť miliónov, no pokojne by sme mohli byť žiarivým príkladom pre zvyšok sveta. Tak ako to bolo v novembri 1989 a tiež na prelome rokov 1992-1993. V oboch prípadoch sme sa dokázali zachovať slušne, pokojne, rozvážne. Doteraz nás vo svete dávajú za príklad. A v histórii to už takto bude [...]

Divoký Západ na východe EU

23.09.2019

„Keď má tiecť krv u nás, tak bude aj v Košiciach!“ Vyhlásil v roku 2015 vysokopostavený predstaviteľ oceľovej Matky (aj matka vo Votrelcovi bola veľká a oceľová…) v Pittsburghu po tom, čo si uvedomili a rozhodli, že musia zatvoriť niekoľko dlhodobo stratových prevádzok v USA a samozrejme prepúšťať zamestnancov. Prepúšťanie sa ale vtedy malo dotknúť aj [...]

koláž, fotky, mReportér

Známe kúpeľné mesto je pýchou Slovenska, ale aj ikonický vodopád, pri ktorom nakrúcali seriál, ktorý milujú milióny ľudí

27.04.2024 05:00

Toto sú najlepšie videá týždňa, ktoré zachytili naši mReportéri.

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

laluna

Na svet sa občas treba pozrieť očami človeka, ktorý práve spadol z Mesiaca.(S.Radič)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 76
Celková čítanosť: 195617x
Priemerná čítanosť článkov: 2574x

Autor blogu