Som sklamaná

13. septembra 2011, laluna, Nedá mi...

Vravela som si veľakrát, že nebudem predsa písať článok, ktorý len inými slovami sprostredkuje informáciu už povedanú, napísanú. Aj keď som toto nutkanie veľakrát mala, povedala som si, že načo, blbosť, nie?

Ale teraz to poruším a vyberám z dnešnej dennej tlače :

O tom, či bude štátny smútok vyhlásený, rozhoduje vláda od roku 2006, ak ide o úmrtie prezidenta, predsedu vlády alebo premiéra krajiny. Vyhlásiť ho však môže aj v prípade, „ak ide o citový otras spoločnosti vyvolaný smrťou osoby s mimoriadnym vplyvom na verejný život a o vykonanie pietnej spomienky na tragicky zahynuté osoby,“ píše sa na stránke ministerstva vnútra. „Takouto osobou bol určite aj hokejista Pavol Demitra! Preto sme sa rozhodli, že chceme, aby Vláda SR vyhlásila štátny smútok!“ vychádza komunita zo znenia zákona vo výzve na sociálnej sieti.

Keď sme sa hovorcu vlády Rada Baťa opýtali, či vláda plánuje smútok vyhlásiť, dostali sme takúto odpoveď. „A prečo by mal byť vyhlásený?“ Potom však doplnil: „Majú na pláne to riešiť, ale zatiaľ nemám ďalšie informácie.“

(zdroj : topky.sk)

Je vyhlásenie štátneho smútku niečím obmedzené? Počtom štátnych smútkov do roka? Alebo počtom obetí? Alebo za to hádam musíme niekomu platiť? Určite ani jedno z toho, len mi akosi neprišlo na um nič rozumnejšie, prečo má s týmto vláda problém? Aj keď nebol prezidentom alebo inak „postihnutým“ politikom, bol náš, úžasný hráč, príjemný a sympatický človek, bol pre nás významný. Fanúšikov hokeja a našich hokejistov je určite viac ako…

Samotný fakt, že „komunita na Facebooku vyzýva vládu, aby vyhlásila štátny smútok“ mi príde čudné. To ICH treba vyzývať? Má Paľo menšiu hodnotu pre slovenský národ ako ktokoľvek iný? Má hádam menšiu hodnotu ako obete z Devínskej?

V tejto krajine už nič nefunguje podľa zdravého rozumu alebo srdca. Som sklamaná.

_________________________________________________

Tie naše malé vojny sú tak razom žabomyšie

keď ideš od nás preč a k nebu si čoraz bližšie

keď aj dúha stráca farbu a zo stromu ti na hrob padne list

už len čierna stuha s tvojim menom hovorí že si musel ísť…

na Večnosť.

 

Odpočívaj v pokoji.

_________________________________________________