Založ si blog

Ktosi bol za dverami

Len čo som za sebou zavrela dvere bytu, ktosi zazvonil. Nikoho som nečakala. Ak by predsalen, najprv by som návštevu musela vpustiť do vchodu.
„Možno náš domový dôverník“ – pomyslela som si. Nahliadla som cez kukátko, ale nové senzorové svetlá sú nastavené tak, že príliš rýchlo vypínajú. Ten, čo stál za dverami, sa ocitol v oveľa väčšej tme, ako asi čakal. Svetlo sa opäť zasvietilo a zahliadla som chlapíka, ktorý sa ešte oháňal rukami. To kvôli senzoru. Vyzeral slušne, upravený, v rukách držal tmavý obal.
„Možno nejaký pracovník, ktorý zvykne odčítať merače“ – napadlo mi. Mám širokouhlé kukátko, takže sa nedalo prehliadnuť, že vedľa neho stál rovnako mladý a ešte krajšie oblečený mladý muž. Bolo vidieť kúsok obleku, bielu košeľu a kravatu. Otvorila som teda dvere.

Mladík s obalom v ruke sa bleskurýchle pozdravil, predstavil menom KAŽIMÍR a hovoril, hovoril, hovoril… Dosť rýchlo, málo zrozumiteľne, na môj vkus hlasno. Jeho hlas vytváral ozvenu na chodbe, preto mu bolo ťažšie rozumieť. V druhej chvíli som sa zamerala na obsah jeho slov. Vtedy sa mi jeho prítomnosť na chodbe pred mojimi dverami začala zdať ešte podivnejšia.
Pred oči mi nastavil papier s logom VSE, ktoré samozrejme poznám. Prišiel mi povedať, že od budúceho roka sa začne s celoplošnou reguláciou elektrickej energie a keď mu ukážeme faktúru, že mi povie, či mi patrí zľava. Mladík v obleku vedľa neho len mlčky stál. To už stál pri mne vo dverách aj manžel a kládli sme im ďaľšie otázky. Vraj nie je zamestnancom Elektrární, ale teraz si už nedokážem presne vybaviť, čo nám na otázku smerujúcu k bližšej identifikácii jeho osoby povedal. Stále húdol dookola, že keď mu ukážeme našu faktúru…

No, čudné to bolo celé, aj oni dvaja, napriek tomu, že sa svojim oblečením a výrečnosťou snažil mladík s obalom v ruke vzbudiť dojem pravdovravnosti. Nič som im neukázala.

Veď predsa VSE má o mne a mojom odbere elektrickej energie všetky potrebné údaje. Prečo by VSE posielali „do terénu“ človeka, ktorý si na mojej faktúre chce overiť čosi a podmieňuje to tým, že ak ukážem faktúru, bude zľava… (?)

Samozrejme som ich úžasnú ponuku na zľavu odmietla, pozdravila a zavrela dvere. Ešte pri niekoľkých dverách zazvonili, mladík bol rovnako hlučný, nedalo sa nepočuť, ako o svojej „pravde“ presviedčal ďaľších našich susedov.
Čím ďalej nad tým teraz premýšľam, tým silnejší pocit nadobúdam, že to bol akýsi podvod. Celá situácia mi s odstupom pripadá nátlaková, mierne neprehľadná s prvkami dílerstva.

Možno ste už zažili pocit, keď vám niekto niečo strašne dobre a silno vysvetľuje, zanietene, oduševnene a v momente, keď nastanú otázky od „obete“, díler akoby bol duchom neprítomný, akoby sa „vypol“ a vôbec vaše slová nepočúval.

Takto nejako som sa cítila…

 

Nedokončená

02.12.2020

Len chvíľu som s tebou a celá z teba nežniem. plačem a ľúbim. Blúdim, keď ťa neviem nájsť, strácam sa, keď prestáva tvoj hlas priasť. Na koľko týždňov mám ťa ešte? Nie som žiadny veštec som iba Žena. Potichu zaľúbená. Tak potichu až mi duša kričí bez zjavných vonkajších príčin. Bez spoločnej adresy sme, bez bozku z lásky a rannej kávy čo všetko spraví. [...]

Poviem to trochu inak

21.04.2020

Aj keď nás po tejto zemi veľa nekráča, je nás na Slovensku len niečo málo cez päť miliónov, no pokojne by sme mohli byť žiarivým príkladom pre zvyšok sveta. Tak ako to bolo v novembri 1989 a tiež na prelome rokov 1992-1993. V oboch prípadoch sme sa dokázali zachovať slušne, pokojne, rozvážne. Doteraz nás vo svete dávajú za príklad. A v histórii to už takto bude [...]

Divoký Západ na východe EU

23.09.2019

„Keď má tiecť krv u nás, tak bude aj v Košiciach!“ Vyhlásil v roku 2015 vysokopostavený predstaviteľ oceľovej Matky (aj matka vo Votrelcovi bola veľká a oceľová…) v Pittsburghu po tom, čo si uvedomili a rozhodli, že musia zatvoriť niekoľko dlhodobo stratových prevádzok v USA a samozrejme prepúšťať zamestnancov. Prepúšťanie sa ale vtedy malo dotknúť aj [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

laluna

Na svet sa občas treba pozrieť očami človeka, ktorý práve spadol z Mesiaca.(S.Radič)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 76
Celková čítanosť: 194922x
Priemerná čítanosť článkov: 2565x

Autor blogu