Založ si blog

Jedenásť minút

 

V kníhkupectve, kam sa chodievam občas len tak prejsť kvôli atmosfére, kvôli úžasnej vôni nových kníh všade navôkol, som raz pohľadom zavadila o nenápadnú knižku autora, s pomerne exoticky znejúcim priezviskom. Paulo Coelho bol pre mňa donedávna neznámym autorom.
Názov knihy „Jedenásť minút“ vo mne v prvom momente vyvolal otázku, čo by to tak mohlo znamenať (?). Prečítala som si z nej pár náhodne vybratých riadkov, ale zmysel mi to nedávalo. Veď ani nemohlo. Slová vytrhnuté z kontextu zvyčajne zmysel nedávajú. Očami som preletela stručný obsah na záložke. Možno by aj mohla byť zaujímavá… vravela som si. Ale nakoniec som ju nekúpila.
Prešlo pár týždňov, keď mi priateľka rozprávala práve o tejto knižke, povedala čo-to z deja. Zaujalo ma to. Spomenula som si na moment, keď som ju s nezáujmom vrátila späť na pult. Teraz som ju zatúžila prečítať. Šla som a kúpila ju. Neľutujem.
Už úvodné vety knihy vyzerali sľubne: „Kde bolo, tam bolo, žila raz jedna prostitútka menom Mária… No, ale veď predsa… slovami „kde bolo, tam bolo“ sa začínajú príbehy pre deti. Slovo „prostitútka“ však naznačuje, že asi pôjde skôr o príbeh pre dospelých. Už v prvej vete takéto vážne protirečenie? Napokon, všetci sme predsa v priebehu celého života jednou nohou v rozprávke a druhou na pokraji priepasti. Coelho sa tejto filozofie držal v celom príbehu.
Vtiahla ma do deja hneď po prvých stránkach príbehu jednoduchého dievčaťa, ktoré túžilo iba po naplnení svojho vysnívaného dievčenského sna… sna, preneseného do reálneho života, kde život bol o niečom úplne inom, ako si najprv myslela. Knižka je plná vnútorného rozjímania, (ne)chápania sveta, v ktorom sa zoznamuje s obrovským množstvom dovtedy nepoznaných vecí, keď sa ich svojou jednoduchosťou až naivitou snaží pochopiť, sama sebe vysvetliť a zdôvodniť. Muž na toto určite povie : Joj, ďalší sladký, ženský román. Nie je to celkom tak, aj keď pripúšťam možnosť, že by sa mohla páčiť viac ženám, ako mužom. Ale mužov od nej odrádzať nebudem.
🙂

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Nedokončená

02.12.2020

Len chvíľu som s tebou a celá z teba nežniem. plačem a ľúbim. Blúdim, keď ťa neviem nájsť, strácam sa, keď prestáva tvoj hlas priasť. Na koľko týždňov mám ťa ešte? Nie som žiadny veštec som iba Žena. Potichu zaľúbená. Tak potichu až mi duša kričí bez zjavných vonkajších príčin. Bez spoločnej adresy sme, bez bozku z lásky a rannej kávy čo všetko spraví. [...]

Poviem to trochu inak

21.04.2020

Aj keď nás po tejto zemi veľa nekráča, je nás na Slovensku len niečo málo cez päť miliónov, no pokojne by sme mohli byť žiarivým príkladom pre zvyšok sveta. Tak ako to bolo v novembri 1989 a tiež na prelome rokov 1992-1993. V oboch prípadoch sme sa dokázali zachovať slušne, pokojne, rozvážne. Doteraz nás vo svete dávajú za príklad. A v histórii to už takto bude [...]

Divoký Západ na východe EU

23.09.2019

„Keď má tiecť krv u nás, tak bude aj v Košiciach!“ Vyhlásil v roku 2015 vysokopostavený predstaviteľ oceľovej Matky (aj matka vo Votrelcovi bola veľká a oceľová…) v Pittsburghu po tom, čo si uvedomili a rozhodli, že musia zatvoriť niekoľko dlhodobo stratových prevádzok v USA a samozrejme prepúšťať zamestnancov. Prepúšťanie sa ale vtedy malo dotknúť aj [...]

medveď

Odstrelom problémového medveďa v L. Mikuláši sa bude zaoberať enviropolícia

23.04.2024 12:55

Občianska iniciatíva My sme les spochybňuje, že pri Liptovskom Mikuláši došlo k usmrteniu správneho medveďa.

Pellegrini

Web ČTK napadli hackeri, vydali správy o zmarenom atentáte na Pellegriniho

23.04.2024 12:36, aktualizované: 13:08

Udalosťou sa zaoberá česká Bezpečnostná informačná služba a ďalšie úrady.

Russia Ukraine War Struggling Farmer

Zelenskyj umožňuje stíhať veľkých gaunerov. Ministra podozrievajú, že okradol štát o hektáre pôdy

23.04.2024 12:18

Skupina organizovaného zločinu na čele so šéfom vládneho agrorezortu podľa vyšetrovateľov ukradla pozemky v celkovej hodnote 6,85 milióna eur.

Súdna rada

Súdna rada je aktuálne v kompletnom zložení, budúce nominácie nebude komentovať

23.04.2024 12:01

Dvaja z aktuálnych členov súdnej rady, ktorých v minulosti zvolila do funkcie NR SR, však budú túto stredu vypočutí pred ústavnoprávnym výborom.

laluna

Na svet sa občas treba pozrieť očami človeka, ktorý práve spadol z Mesiaca.(S.Radič)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 76
Celková čítanosť: 195464x
Priemerná čítanosť článkov: 2572x

Autor blogu