Založ si blog

Reálna virtualita, virtuálna realita, či?

„Máš novú správu od niekoho s čudne cudzím priezviskom.“
„Viem.“
„Nepozrieš sa, čo ti píše?“
„Teraz nie, potom.“
„A kto to je?“
„Neviem, nepoznám ho.“
„Ako to, ty ho nepoznáš a máš ho v priateľoch?“
„Keď ma požiadal o priateľstvo tak som ho prijala.“
„Cudzí človek ťa požiada o priateľstvo a ty ho bez rozmyslu prijmeš?“
„No a? Čo je na tom?“
„Čo je na tom? Veď je cudzí!“
„Keby to bol nejaký arab, tak ho určite nepotvrdím. Teroristov nechcem.“
„Aha, takže podľa teba arab-terorista nie je to pravé a beloch-nájomný vrah je okej.“
„Ale mami, prestaň.“
„Moja, to som prehnala zámerne… Nechceš tomu rozumieť?“
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Voľné chvíle, prázdniny som zvyčajne trávila s kamarátkami, vonku. V lete pri vode. Nie doma. Čítala som knihy dokonca aj cez letné prázdniny, keď ma do toho nenútili školské povinnosti. Keď mi už bolo dlho a potrebovala som zmenu, štrikovala som, háčkovala, učila sa šiť na stroji. Veci to boli nositelné a hlavne iné, ako v obchode z roku 1984.

Dnes keď o tom hovorím, moja dcéra sa smeje, aké je to trápne vyrábať si doma oblečenie, chodiť s kamoškami von (a načo?), čítať knihy, keď to nie je povinné. Darmo, že som sa ju to snažila naučiť, život ju k tomu jednoducho nenúti, tak prečo by to mala robiť?

Pre dnešnú generáciu je alfou a omegou plochý žiarivý panel s počítačom, ktorý nahradí všetko. V bezpečí domova prežívajú Mladí všetko. V podstate aj priateľstvá. Veľké biele okno s modrým pásom navrchu, s okienkom momentálneho statusu, s nekonečným množstvom fotografií z každej strany a kúta sveta, ponúka všetko. Len akú to má hodnotu? Hodnotu priateľstva? Môže mať niekto 300 priateľov? Reálnych naozajstných? O koľkých z tých 300 ľudí by sa dalo povedať, že je „priateľ“? Priateľ, ktorého pozná tak dobre, že mu prepáči aj jeho chyby?

Keď som mala sedemnásť, ani v tom najbláznivejšom sne by som nesnívala, že mobil bude dennou nevyhnutnosťou, počítač absolútnou samozrejmosťou a priateľstvo úplne bežnou vecou. Stačí zadať email a heslo a majú okolo seba zrazu toľko priateľov, že si z nich môžu vyberať podľa abecedy.

Je to celé akosi úplne zle. Všadeprítomná sloboda im ponúka toho toľko, až príliš. Oberá ich o vlastný rozlet, pestovanie ducha, duše, skutočných zážitkov a emócií. Požiera ich to ani o tom netušia.

Škoda, že young guy Mark Zuckerberg Sladučký si namiesto pomsty z odmietnutia nešiel radšej zabehať…

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Nedokončená

02.12.2020

Len chvíľu som s tebou a celá z teba nežniem. plačem a ľúbim. Blúdim, keď ťa neviem nájsť, strácam sa, keď prestáva tvoj hlas priasť. Na koľko týždňov mám ťa ešte? Nie som žiadny veštec som iba Žena. Potichu zaľúbená. Tak potichu až mi duša kričí bez zjavných vonkajších príčin. Bez spoločnej adresy sme, bez bozku z lásky a rannej kávy čo všetko spraví. [...]

Poviem to trochu inak

21.04.2020

Aj keď nás po tejto zemi veľa nekráča, je nás na Slovensku len niečo málo cez päť miliónov, no pokojne by sme mohli byť žiarivým príkladom pre zvyšok sveta. Tak ako to bolo v novembri 1989 a tiež na prelome rokov 1992-1993. V oboch prípadoch sme sa dokázali zachovať slušne, pokojne, rozvážne. Doteraz nás vo svete dávajú za príklad. A v histórii to už takto bude [...]

Divoký Západ na východe EU

23.09.2019

„Keď má tiecť krv u nás, tak bude aj v Košiciach!“ Vyhlásil v roku 2015 vysokopostavený predstaviteľ oceľovej Matky (aj matka vo Votrelcovi bola veľká a oceľová…) v Pittsburghu po tom, čo si uvedomili a rozhodli, že musia zatvoriť niekoľko dlhodobo stratových prevádzok v USA a samozrejme prepúšťať zamestnancov. Prepúšťanie sa ale vtedy malo dotknúť aj [...]

parlament

Poslanci riešili zmeny v zložení výborov, čaká ich aj hodina otázok

18.04.2024 11:20

Dôvodom je nastúpenie nových poslancov do parlamentu.

Boris Beňa

Šutaj Eštok: Beňu v Kongu zadržali podľa informácii zo SIS pre podozrenie zo špionáže

18.04.2024 10:50

V roku 2021 bol Beňa odsúdený na trojročný trest s podmienečným odkladom na päť rokov.

CDC-Gathany-Aedes-albopictus-1  1

Invázneho ázijskeho komára prvýkrát potvrdili v Košiciach

18.04.2024 10:38

Ide o pomerne veľkého komára a potenciálneho prenášača vírusov vrátane vírusu západonílskej horúčky.

Constanta, NATO, protivzdušná obrana, Rumunsko, vojaci, Mihail Kogalniceanu

Nové letecké dráhy aj škôlky. Sto kilometrov od Ukrajiny rastie najväčšia základňa NATO

18.04.2024 10:35

Rumunsko v posledných rokoch masívne investovalo do obrany.

laluna

Na svet sa občas treba pozrieť očami človeka, ktorý práve spadol z Mesiaca.(S.Radič)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 76
Celková čítanosť: 195261x
Priemerná čítanosť článkov: 2569x

Autor blogu