Založ si blog

Ruža bez vône

Žijeme vedľa seba, dýchame ten istý vzduch, pozorujeme všetci to isté Slnko, Mesiac, hviezdy, kdekoľvek na Zemi sa nachádzame. Niekto len prejde okolo nás, niekto sa aj prihovorí, s niekým sa zoznámime, niekto s nami zdieľa mladosť, niekto pracovný zhon a niekto celý život. Až príde chvíľa a dozvieme sa správu, že jeden z týchto ľudí je už preč. Navždy.

Včera sa mi to stalo. Kráčala som po chodbe, rozprávali a smiali sme sa s priateľkou. Práve sme sa vrátili z obeda. Oproti nám po chodbe kráčala kolegyňa. V pološere som si všimla, že držala v ruke hárok papiera. Tvárila sa akosi inak. Mlčky došla až k nám a bez slova nám ukázala čierne písmená na prednej strane. Na ňom ako do kameňa vyryté meno našej bývalej kolegyne. Zmĺkli sme a každá pre seba sme si prečítali Parte. Zomrela náhle. Mala 62. Bola na dôchodku len pár rokov.

Naposledy sme spolu hovorili niekedy v lete. Zdala sa po hlase spokojná, veselá a hrdá na svojho syna, o ktorom často a veľmi rada hovorila. Darilo sa mu a vtedy bola najšťastnejšia.
Ani som nepomyslela, že by to mohol byť náš posledný rozhovor. Bol. Dochádza mi to pomaly. Ale stále nemôžem uveriť, že už nikdy nezavolá…

Asi je v poriadku, keď zvyčajne dopredu neuvažujeme, čo keď tu niekto z blízkych a známych už nebude. To by sme sa iba zbytočne dopredu obávali a strachovali. Nepreciťovali by sme radosť z prítomnosti. Smútok patrí na koniec všetkého. Na konci všetkého je o to viac intenzívny, ale tak to má asi byť.

Hoci radšej by som si ju uchovala v pamäti s tým jej šťastným a veselým rozprávaním z nášho posledného rozhovoru, idem na pohreb. Okolnosti rozhodli za mňa. Objednala som veniec a zajtra pred obradom ho pôjdem položiť k jej truhle…
____________________________________________________________________________________

Nedokončená

02.12.2020

Len chvíľu som s tebou a celá z teba nežniem. plačem a ľúbim. Blúdim, keď ťa neviem nájsť, strácam sa, keď prestáva tvoj hlas priasť. Na koľko týždňov mám ťa ešte? Nie som žiadny veštec som iba Žena. Potichu zaľúbená. Tak potichu až mi duša kričí bez zjavných vonkajších príčin. Bez spoločnej adresy sme, bez bozku z lásky a rannej kávy čo všetko spraví. [...]

Poviem to trochu inak

21.04.2020

Aj keď nás po tejto zemi veľa nekráča, je nás na Slovensku len niečo málo cez päť miliónov, no pokojne by sme mohli byť žiarivým príkladom pre zvyšok sveta. Tak ako to bolo v novembri 1989 a tiež na prelome rokov 1992-1993. V oboch prípadoch sme sa dokázali zachovať slušne, pokojne, rozvážne. Doteraz nás vo svete dávajú za príklad. A v histórii to už takto bude [...]

Divoký Západ na východe EU

23.09.2019

„Keď má tiecť krv u nás, tak bude aj v Košiciach!“ Vyhlásil v roku 2015 vysokopostavený predstaviteľ oceľovej Matky (aj matka vo Votrelcovi bola veľká a oceľová…) v Pittsburghu po tom, čo si uvedomili a rozhodli, že musia zatvoriť niekoľko dlhodobo stratových prevádzok v USA a samozrejme prepúšťať zamestnancov. Prepúšťanie sa ale vtedy malo dotknúť aj [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

laluna

Na svet sa občas treba pozrieť očami človeka, ktorý práve spadol z Mesiaca.(S.Radič)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 76
Celková čítanosť: 195315x
Priemerná čítanosť článkov: 2570x

Autor blogu