Založ si blog

Majú stromy nebo ?

strom1

Sused raz zasadil strom. Rástol veľmi rýchlo a bol čudný. Ten strom.
Za pár rokov dosiahol výšku tretieho poschodia mojho paneláku. Kvôli nemu už nemám pekný panoramatický výhľad na moje mesto ako na dlani. Strom začal časom aj kvitnúť. Aj jeho kvety boli čudné, veľké fialové zvonce. Celkom pekne voňali. Zmenšil mi síce pohľad na civilizáciu okolo, ale získala som blízky pohľad na voňajúci strom.
Tohto roku bolo dosť šialené počasie. Už od skorej jari. Dažde, vetry, povodne, suchá, zase vetry a poriadne. Naposledy asi pred týždňom. V mojom meste niekoľko stromov vyvalilo, niektoré poolamoval silný vietor, museli ich odpíliť.

Ktosi rozhodol, že tento predpanelákový čudný strom by mohol spôsobiť škody na majetkoch civilizovaných. Neodpílili ho celkom, dali ho obrezať.
Stojím v otvorenom okne a pozerám, čo z neho ostalo. Na mieste, kde pred pár hodinami bola široká koruna plná listov nie je nič. Ostal len kmeň, z ktorého vyrastajú štyri hrubé konáre. Takmer žiadne listy na ňom neostali. Občas som mala pocit, že mi zavadzal vo výhľade do diaľky.

Teraz keď stojím pri okne, zrak mi padne na štyri odpílené konáre. Vadí mi, že už nikdy nebude taký, ako si ho pamätám.

Nedokončená

02.12.2020

Len chvíľu som s tebou a celá z teba nežniem. plačem a ľúbim. Blúdim, keď ťa neviem nájsť, strácam sa, keď prestáva tvoj hlas priasť. Na koľko týždňov mám ťa ešte? Nie som žiadny veštec som iba Žena. Potichu zaľúbená. Tak potichu až mi duša kričí bez zjavných vonkajších príčin. Bez spoločnej adresy sme, bez bozku z lásky a rannej kávy čo všetko spraví. [...]

Poviem to trochu inak

21.04.2020

Aj keď nás po tejto zemi veľa nekráča, je nás na Slovensku len niečo málo cez päť miliónov, no pokojne by sme mohli byť žiarivým príkladom pre zvyšok sveta. Tak ako to bolo v novembri 1989 a tiež na prelome rokov 1992-1993. V oboch prípadoch sme sa dokázali zachovať slušne, pokojne, rozvážne. Doteraz nás vo svete dávajú za príklad. A v histórii to už takto bude [...]

Divoký Západ na východe EU

23.09.2019

„Keď má tiecť krv u nás, tak bude aj v Košiciach!“ Vyhlásil v roku 2015 vysokopostavený predstaviteľ oceľovej Matky (aj matka vo Votrelcovi bola veľká a oceľová…) v Pittsburghu po tom, čo si uvedomili a rozhodli, že musia zatvoriť niekoľko dlhodobo stratových prevádzok v USA a samozrejme prepúšťať zamestnancov. Prepúšťanie sa ale vtedy malo dotknúť aj [...]

France Moulin Rouge

Ostalo len LIN ROUGE. Vrtuľa legendárneho mlyna na streche parížskeho kabaretu sa zrútila

25.04.2024 09:29

Svetoznámy kabaret je jednou z tamojších najnavštevovanejších turistických atrakcií.

izrael, hamas, zbrane

Hamas zloží zbrane, ak vznikne palestínsky štát, povedal predstaviteľ hnutia

25.04.2024 09:16

Hnutie Hamas vládne od roku 2007 v Pásme Gazy.

Jemen, USS Carney

Loď v Červenom mori zostrelila raketu, k útoku sa prihlásili húsíovia

25.04.2024 08:40

Vypálená raketa pravdepodobne mierila na loď MV Yorktown plaviacu sa pod americkou vlajkou.

Mikuláš Černák, súd

Zatiaľ nie, odkázal Černák. Na súde nastal zvrat, rozhodovať o jeho prepustení sa bude o týždeň, boss bossov prehovorí

25.04.2024 08:00, aktualizované: 09:52

Kedy sa dozvieme verdikt, zatiaľ nie je známe. V prípade ešte stále pribúdajú návrhy na doplnenie dokazovania a procesné strany ich môžu podať aj počas pojednávania.

laluna

Na svet sa občas treba pozrieť očami človeka, ktorý práve spadol z Mesiaca.(S.Radič)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 76
Celková čítanosť: 195537x
Priemerná čítanosť článkov: 2573x

Autor blogu